Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KADS1M) Kena Daftar 2 Kali?

Assalamualaikum 
Bismillah



Bagi pelajar yang layak, bantuan RM250 BB1M akan dikreditkan ke akaun bank melalui KADS1M. Pelajar perlu mendaftar dengan Bank Rakyat untuk melayakkan mereka menerima kad ini. Pelajar juga akan menerima diskaun daripada premis-premis yang mengambil bahagian. 

Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KADS1M) ini menggantikan Bantuan Buku 1Malaysia (BB1M). Namun, apa yang aku mahu nyatakan di sini adalah berkenaan dengan pendaftaran KADS1M. Seperti yang kita sedia maklum sebelum ini, tempoh tarikh pengisian borang secara online telah berakhir pada 31 Mac 2017. Dan pendaftaran yang telah berjaya akan dimaklumkan melalui email.

Apa yang mengecewakan aku apabila terpaksa mendaftar sekali lagi kerana permohonan sebelum ini tiada dalam sistem.

Salam semua untuk kad debit RM250 bank rakyat, minta semua pelajar buat semakan sekali lagi ye. Buka balik website bank rakyat yang awak daftar dulu, then msukkan no ic sekali lagi, tengok boleh daftar lagi ke tak. Kalau boleh maksudnya pendaftaran awak yang lama tu telah didaftarkan. Hari ini last ya https://bppt.bankrakyat.com.my

Bayangkan aku dapat mesej ini pada 1 April 2017 dan pendaftaran pula last 31 Mac 2017! Confirmlah tak dapat isi. Panas hati jugalah. Dan seperti yang tertera kat gambar di atas, aku kena daftar sekali lagi. Dan terbukti NAMA TIADA DALAM SISTEM LAGI. Patutlah tengok kat email tak sampai-sampai lagi. Saboo je lahr...

Kalau nak tahu sama ada pendaftaran korang dah diproses atau tida, korang boleh SEMAK STATUS KAD SISWA.

Nurulatika Yunus

13 comments:

  1. Menyusahkan betul jadi macam ni. Adik kak Mai pun mengadu dia punya tak da dalam sistem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Mayy.. Kad Siswa nie banyak manfaat dia, cuma pengurusan utk dapatkan kad siswa tue ja tidak mcm BB1M dulu..

      Delete
  2. IDK why gov implement tanpa mengkaji dengan lebih teliti dari segi pengagihan, sistem. Sekarang semua dah caca merba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan... kdg kesian dgn pihak bank nie, banyak benda mahu diurus..

      Delete
  3. Saya nak dafter, boleh ke. Tapi saya bukan pelajar. Saya pelupa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha Kad Siswa nie utk pelajar ja Adam,, kalau nak,, daftar BR1M utk org bujang punya..

      Delete
  4. Saya dah daftar pelajar driving school. Pelajar juga.
    Boleh dapt tak kad tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. x taulah pula.. jgan tanya sy haha,, sbb bukan sy yg urus kad tue

      Delete
    2. Baiklah, saya tak tanya lagi. Lepas ni oun tak berani buka blig you. Saya takut.

      Delete
  5. Dah pencen dah jadi student kalau tak mesti stress jadi macamni.

    ReplyDelete
  6. kalau tak dapat kad ni pn xper la,dapat Nurulatika Yunus pn da ckup syukur...kahkah...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.