DIY Tempat Letak Pensel

12

Assalamualaikum
Bismillah

Sejak dah habis praktikal ini, aku banyak habiskan masa di rumah mengemas, tengok anime dan jaga adik saja. So, untuk menghilangkan rasa boring aku selalu tengok Youtube berkenaan DIY. Then, terdetik pula nak ber'DIY hari ini. 

Kali ini aku kongsi macam mana nak menghias tempat letak pensel atau pen. Serius tak sampai 5 minit dah siap. Hanya menggunakan 2 bahan sahaja. 


Bahan-bahan yang diperlukan

Tempat letak pensel (beli di Mr.DIY)
Getah (pelbagai warna)

Cara-cara membuatnya 


1. Ambil 12 biji getah mengikut warna yang disukai 
(Bilangan getah bergantung kepada saiz tempat letak pensel)


2. Dah siap! Inilah rupa selepas sudah susun sehingga habis


3. Boleh hias dengan stiker atau aksesori yang lain.


Yang gelas lagi satu tu aku design di laman Printcious. Boleh baca Cara Design Barang di Printcious. Memandangkan pemegang gelas dah patah, so aku jadikan tempat letak pen hehe~

Selamat mencuba.


Tags

Catat Ulasan

12Ulasan

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.

Catat Ulasan

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !