I'm Officially Graduated

Assalamulaikum
Bismillah

Sebenarnya aku dah lama nak kongsi benda nie. Syukur ke hadrat Ilahi, akhirnya aku telah berjaya untuk menggenggam segulung ijazah setelah 3 tahun menghabiskan pengajian di Universiti Malaysia Sabah. Kini aku bergelar graduan yang memiliki Ijazah Sarjana Muda Psikologi Dengan Kepujian (Psikologi Kanak-Kanak dan Keluarga).

Alhamdulillah, semuanya dengan izin Allah SWT dan berkat doa daripada kedua ibu bapa. Walaupun pelbagai rintangan dan dugaan sepanjang berada di Universiti seperti masalah kewangan, tugasan, ragam kawan, pensyarah, kurang tidur dan banyak lagi lah. 

Aku sebenarnya sedikit terkilan kerana sampai aku habis belajar aku tak dapat dekan. Hahaha xD Susah juga nak jadi budak dekan nie. Apapun salute dan tahniah kepada pelajar yang dapat FIRST CLASS~ huhu dah lah masa atas pentas tu graduan yang dapat 1st class yang jadi tumpuan guys! haha~ Aku tumpang bangga saja sebab coursemate aku ada 4 orang dapat First Class!!



Inilah tulang belakang dan individu yang banyak bagi semangat sepanjang aku di UMS. Kasih ibu ayah yang tidak terhingga~

Family aku excited gila dapat tengok aku naik atas pentas mengalahkan orang yang nak konvo nie. Yang aku pula macam-macam dah dalam fikiran, macam mana kalau masa nak ambil skroll tu kaki aku tersadung ataupun jatuh. Hahaha 


Inilah jurugambar tidak berbayar masa konvo. Actually I'm so happy sebab abang aku dapat datang. Dialah juga yang banyak bagi nasihat pasal study. I'm nothing without him. 



Aku tak ambil gambar banyak sangat. Sebab aku tak suka bergambar. Aku lebih happy ambil gambar kalau adik-adik aku dapat ikut sekali masa konvo. Tetapi max dapat masuk dewan hanya 3 orang guest saja. 




Setiap orang ada cara dia untuk berkongsi kegembiraan. Dan aku lebih gembira dapat kongsi kejayaan ini dengan keluarga kecil aku. Dan aku lebih gembira andai kejayaan aku dapat dilihat oleh arwah Nenek dan Atuk aku~ Huhu T-T



Aku berharap dengan kejayaan kecil ini dapat memberi semangat buat mereka yang tengah struggle dalam study. Kalau ada perasaan malas itu hadir, ingatlah kedua ibu bapa. Ingatlah pesan dan nasihat mereka. 

Jangan lupa solat dan banyakkan berdoa. Setiap kali exam minta restu daripada ibu bapa. Minta ibu bapa doakan kejayaan kita. 

Sedikit pesan daripada aku juga supaya jaga kesihatan dan jangan sesekali kita menyakitkan hati orang lain dalam menimba ilmu samada dengan kawan mahupun pensyarah kita. 

5 comments:

  1. Alhamdulillah.. Tahniah Nurul..

    ReplyDelete
  2. Congrats kak. Rindu pula nak konvokesyen sekali lagi ni

    ReplyDelete
  3. Allahamdulliah... Tahniah nurul :)

    ReplyDelete
  4. Tahniah Nurul!! Saya otw lagi setahun hihih.. All the best in ur future undertaking yeah.. pray for me too :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.