Review Produk Untuk Hilangkan Blackhead & Whitehead

Assalamualaikum
Bismillah

Asal usul blackhead dan whitehead ini adalah daripada hasil permukaan muka yang berminyak. Selalunya ia akan menetap di kawasan T-Zone (dahi, hidung dan dagu). Cuaca panas macam ini menyebabkan kulit muka berminyak dan pertubuhan pesat blackhead dan whitehead. hehe~ Hari ini, aku kongsi sedikit pengalaman menggunakan beberapa produk untuk menghilangkan blackhead dan whitehead. Ini adalah review paling jujur aku buat (bukan review berbayar okay). 

Shiseido Mask
Aku dapat tahu ini pun daripada abang aku. Katanya bagus untuk hilangkan balckhead dan whitehead. Aku pernah guna yang warna hitam dan putih saja. Gold aku tak beli. Bagi aku Shiseido Mask ini tidak hilangkan whitehead dan balckhead pun. Bukan aku kata Shiseido Mask ini tak bagus, cuma kurang berkesan untuk menghilangkan bintik hitam aku. Yang best bila pakai mask ini, bulu-bula kat muka akan hilang dan kulit muka pun jadi lebih halus. 



Vietnam Mask
Vietnam mask adalah salah satu produk yang aku paling suka guna terutama sekali untuk hilangkan blackhead dan whitehead. Vietnam mask memang berkesan sekali nak cabut bintik hitam di sekitar hidung. Cuma yang aku tak suka kalau pakai vietnam mask ini memang sakit gila bila tarik kertasnya. Penggunaan Vietnam mask ini juga meninggalkan kesan kemerahan pada hidung. Kadang kala menyebabkan kemunculan jerawat selepas menggunakannya. Setelah dapat tahu tentang bahaya penggunaan vietnam mask ini aku dah berhenti pakai walaupun aku suka. hahaha kena jaga kulit lah kan. 



Produk Himalaya
Himalaya Lemon Face Wash (oil control)
Ini adalah produk Himalaya pertama yang aku guna semata-mata nak hilangkan bintik hitam punya pasal lah. Yang ini aku tak tipu memang sangat best nak guna terutama sekali bagi mereka yang mempunyai kulit yang berminyak macam aku. 

Pencuci muka ini berbentuk gel dan apabila menggunakannya menghasilkan buih yang banyak. Kulit pun lebih segar dan lembut. Serius pencuci muka ini berjaya mengangkat lebihan minyak dan mengurangkan whitehead pada muka. Bila sentuh bahagian hidung pun halus je. Cuma kena selalu pakai juga. (nak cantik kena rajin)


Himalaya Deep Cleansing Apricot Face Wash (removes blackhead)
Selepas menggunakan Himalaya Lemon Face Wash (oil control) tu, aku tertarik untuk mencuba Himalaya Deep Cleansing Apricot Face Wash (removes blackhead). Aku memang mengharap yang produk ini akan menghilangkan masalah blackhead dan whitehead aku. Hasilnya aku tak berapa suka sangat jika dibandingkan dengan Himalaya Lemon Face Wash (oil control). Bagi aku ia sama seperti aku pakai pencuci muka biasa. Memang bagus cuma untuk hilangkan bintik hitam tu rasanya kurang berkesan kot. Aku tak tahu pula kalau pengalaman orang lain. 


Semuanya adalah antara produk yang aku pernah guna untuk hilangkan Blackhead & Whitehead pada muka. Lain orang lain pengalaman dan setiap kita tidak mempunyai kulit muka yang sama. Mungkin ada produk di atas yang sesuai untuk orang lain. Aku sangat suka dengan semua produk kat atas cuma kalau boleh nak cari lagi produk yang lain. 
There are many ways to remove blackheads. You just have to be careful to avoid irritating or damaging the surrounding skin while removing them.

8 comments:

  1. yg himalaya tu ray x pernah try. but the shiseido dgn vietnam mask tu best bila skli skala pakai.

    ReplyDelete
  2. Yang Himalaya tu macam best..

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. shiseido mask mmg bagus juga kalau pakai :)

      Delete
  4. Saya suka pkai yg Vietnam tu.. Mmg terkeluar habis Black n white head tu.. Puas hati rasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vietnam mask mmg puas hati pakai tuk kurgkan blackhead..

      Delete

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.