Azam Blog 2018 Yang Baru Tercapai

38
Assalamualaikum
Bismillah

Orang lain mungkin cerita pasal azam tahun baru, aku pula nak kongsi azam tahun 2018 yang baru tercapai tahun ini. Kalau dulu aku selalu target azam aku untuk blog agak tinggi sikit walaupun rasa macam mustahil nak capai dalam tempoh yang singkat.

Alhamdulillah tak sangka apa yang aku target walaupun kedengaran agak mustahil tetapi kini tidak lagi mustahil yang penting usaha dan rajin. 

pinterest image


1. Target 1k Pageviews Per Day

Alhamdulillah syukur, sebenarnya aku rasa benda ini agak mustahil pada mulanya. Daripada 500 views to 1000 views tu rasa macam melampau pula nak target tinggi. Aku saja nak target 1k views at least sekali tu okaylah, tetapi Allah bagi lebih dari cukup. Setiap hari views lebih dari 1k. 

2. Target 5k Pageviews Per Month

Alhamdulillah, angan-angan tercapai akhirnya. Bukan lagi 5k pageviews setiap bulan tetapi lebih daripada 20k pageviews setiap bulan. And that was amazing! 

Salah satu pencapaian dalam blog yang aku sendiri tak sangka akan jadi kenyataan. Walaupun target tak tercapai tahun lalu, tetapi itu bukan alasan untuk aku tidak teruskan target aku untuk tahun ini. 

3. Target 500k pageviews at the end of year

Unfortunately I failed to achieved 500k pageviews in 2018. But Alhamdulillah this year I already reach 500k pageviews. Road to 600k pageviews lagi. 

Tahun lalu aku memang fokus lebih kepada pageviews salah satu sebabnya ialah semakin tinggi pageviews blog, semakin tinggi juga income adsense aku. 

InsyaAllah, aku cuba untuk target cashout adsense dalam tahun ini juga. Setakat ini, memang adsense adalah sumber pendapatan utama aku. That why I have to struggle more. 

Untuk aku capai target semua itu bukan mudah. Kena banyak bersabar dan rajin update blog. Biasanya aku akan tetapkan untuk menulis secara konsisten sebanyak 15 entri setiap bulan. 

Sejujurnya ada masa aku menghadapi masalah writer block, mood turun naik nak update serta penyakit M. Setiap kali aku berhadapan dengan situasi tersebut, aku pasti akan baca balik entri aku yang dulu kat bawah untuk menaikkan semangat berblog aku.

Lepas ini mungkin aku perlu fokus dengan bounce rate pula kot. 

Tags

Catat Ulasan

38Ulasan

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.

  1. Kalau targer 1k pw sehari, maknanya sebulan kena target 30k pw
    Tahniah target tercapai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeaa.. InsyaAllah kena target 30k lagi.. Terima kasih ^^

      Padam
  2. wahhhh semua dah tercapai dah tahun ni. Bestnya dapat cashout adsense

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima Kasih kak Farhana.. Alhamdulillah dah capai target.. belum cashout lgi kak.. InsyaAllah target nak cashout juga tahun ini..

      Padam
  3. alhamdulillah...syukur! bukan mudah nak naikkan angka tu kan...kena konsisten update setiap hari...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah.. InsyaAllah semoga diberikan kekuatan utk menulis secara konsisten .. Terima kasih Sunah Sakura ^^

      Padam
  4. Tahniah. bestkan bila dapat hasil drpd blogging. Keep up the good works!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Ain.. betul tu, seronok bila dapat hasil dr benda yg kita minat nak buat ...Alhamdulillah..

      Padam
  5. tahniah nurul...kalau rasa memang nak buat duit dengan blog makanya memang kene usaha sungguh-sungguhkan. Semoga terus konsisten

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah.. terima kasih Sheila.. Yeaa betul tu,, kalau nak target income mmg kena struggle lebih lah..

      Padam
  6. Congratulation atas achievement blognya. sukses terus

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah.. terima kasih Bang Day ^^ InsyaAllah aaaminn..

      Padam
  7. Alhamdulillah. Motivasi juga untuk Kak Feni ni. Tahniah dik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah.. semoga dipermudahkan dan diberikan rezeki yang cukup buat Kak Feni .. Terima kasih kak Feni..

      Padam
  8. Tahniah Nurul..sikit-sikit lama-lama menaik jadi banyak..usaha dan rajin kena kuat..good luck!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Sis Lin atas kata2 motivasi & nasihat.. InsyaAllah semoga diberikakn kekuatan dan ilham untuk terus konsisten menulis..

      Padam
  9. Balasan
    1. Alhamdulillah .. Yeaahh! Akhirnya haha.. terima kasih Cik Rose ^^

      Padam
  10. Tahniah, terus kan perkongsian yang baik2 In Shaa Allah semoga semua impian akan terlaksana, Aamiin. Happy blogging dari www.anajingga.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah.. terima kasih Ana.. semoga diberikan ketetapan hati utk menulis yg baik2 saja..

      Padam
  11. Congrats kak! this is awesomeee :D

    http://mylittlestoryi.blogspot.com/

    BalasPadam
  12. Alhamdulillah dan tahniah. Semoga terus sukses berblog...

    BalasPadam
  13. tahniah! semoga terus maju jaya.. =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Ezy.. semoga diberikan rezeki yg berkat juga buat Ezy .. semoga berjaya dunia akhirat..

      Padam
  14. ray x penah ade target yg consistent but knowing there are still people who often singgah and baca what i write dah cukup to make me happy. but i guess i need to have it too.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha setiap org mungkin asal ada baca dah mencukupi.. I'm also okay with that .. Blogging just makes me happy

      Padam
Catat Ulasan

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !