Review Blog #1 Junzie

Assalamualaikum
Bismillah

Buat pertama kalinya aku ingin menulis tentang REVIEW BLOG. Blog bertuah hari ini yang dipilih ialah daripada Komuniti Sabahan Blogger iaitu BLOG JUNZIE. 
Tentang Penulis
Pemilik blog ini lebih dikenali sebagai Junzie. Berasal dari Sabah. A fairy god mother to Nur Alya Aqeesha dan telah berkahwin. Kak Jun telah berkecimpung dalam dunia blog sejak tahun 2016. Pertama kali mengenali dan berjumpa dengan Kak Jun semasa iftar bersama Komuniti Sabahan Blogger. Kak Jun seorang yang sangat peramah, selalu senyum, sporting dan awet muda. Sesiapa yang mengenali dia pasti akan berasa senang hati dan tidak kekok walaupun baru pertama kali kenal. 

Kak Jun juga sangat aktif dalam Group Whatsapp. Selalu berkongsi tips, ajak pergi event sama-sama dan banyak lagi aktiviti sejak aku mula masuk dalam group. Korang boleh lihat dalam entri Kak Jun sendiri banyak menceritakan dan berkongsi tempat-tempat menarik di Sabah. Aku sendiri selalu jadikan Blog Junzie sebagai panduan kalau nak bercuti bersama-sama keluarga. 


Komen Blog
Perkara yang menarik hati sekali apabila singgah kat blog ini adalah header Kak Jun sangat Ohsem. Dulu aku pernah terfikir nak buat header macam tu tetapi disebabkan gambar aku kurang lawa, maka aku batalkan niat. Kelajuan blog juga agak laju dan pembaca tidak perlu tunggu blog loading terlalu lama. Susunan widget juga kemas dan teratur tidak terlalu padat. 

Part yang paling aku suka sekali dalam blog ini ialah gambar yang diambil oleh Kak Jun sangat menarik, cantik, lawa dan tersangatlah menawan hati. Serius memang aku suka sangat gambar-gambar dalam blog dia. 


Kali terakhir entri ditulis adalah pada Bulan Mac iaitu 

Kalau nak mengenali Kak Junzie boleh follow kat ~

Email : Mrshafizie@gmail.com


Semoga Kak Jun terus ceria, dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yang baik. 

6 comments:

  1. dah lamanya tak jumpa entry pasal review bloggers lain ni :D

    ReplyDelete
  2. jun adalah antara blogger sabahan yang aktif

    ReplyDelete
  3. bagusnya bila blogger ada platform lain utk bersama - whatsapp group :)
    aida folo junzie, tapi tak singgah sebab maybe jun da lama x update blog kot.
    jap lagi terjah semula...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.